Hattyú a Gigán!

2010.01.09. 17:47

Nem tudom ki, hogy van vele, de engem mindig lenyűgözött, mindenhol, mindenkor ez a fenséges állat. Hál’isten ismét van Kalocsán is hattyú, még ha nem is a belvárosi Vajas szakaszon, hanem a külterületen.  Séta közben lettem figyelmes a közeledő hullámokra, és egyszer csak feltűnt a nádas mögül, amint kecsesen siklik a vízen. Örülök, hogy itt tudott átmeneti otthonra lelni, és ezek szerint van tápláléka is, és a Vajas vize is megfelelő minőségű lehet. Ami még megdöbbentő az a madár mérete, mert már sok helyen láttam én is hattyút, Balatonon, a Velencei tó partján, stb, de ekkorát még soha. Ez hatalmas. Akit esetleg érdekel a Gigának nevezett Vajas szakasz Foktő felé tartó részén tekintheti meg, vagy a hajtás után, pár fényképen.


Ime a képek:

 


A bejegyzés trackback címe:

https://kalocsablog.blog.hu/api/trackback/id/tr691659490

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.01.09. 21:43:17

nem tudom, előfordulhat.

Nem tom hogy vana 6tyúknál...egyedül hozza világra? mer pasi 6tyú nem volt (:

Vagy ez nem csaj XD

Mondom a magamét 2010.01.10. 15:34:54

miből lehet megállapítani, hogy hím vagy nőstény?

áldottgyermek · http://aldottgyermek.blog.hu 2010.01.10. 17:00:43

hát ha együtt vannak, akkor könnyű mert a hím mindig nagyobb.
A hím testtömege 9-14 kilogramm, a tojó kisebb 7-11 kilogram közötti.A bütyök a hímnél jobban fejlett, mint a tojónál.

escéhá 2010.01.13. 14:56:41

Igen, a csőre fölötti "bütyök"-ről.

Amúgy nem nagy vasziszdasz szerintem. Illetve, ha valami miatt említésre méltó, akkor amiatt, mert az idén csak ő lenne egyedül? Tavaly csapatostul voltak mindenhol, Dunán, a Vajason, Fajszon, Hajóson, Szeliden, de még Újteleken a belvizeken is (ez utóbbi lehet nem tavaly volt...)

Aztán még a kártékonyságáról nem is beszéltem, amit nem én mondok, mert nekem nem árt, de az állatvédők "valamiért" nem szeretik. :-)

escéhá 2010.01.13. 14:58:16

Kedves áldottgyermek, a testsúly nem lehet mérvadó, mert egy jól fejlett felnőtt víziló pl. sokkal nagyobb, mint egy alulfejlett kiselefánt. :-) Nagy Lajost is kéne olvasni. :-) (ui. Kellett ez Neked? :-)))

escéhá 2010.01.13. 16:19:30

Nem a halakat, a konkurenciát. Agresszív. Velem még nem kötözködött, de tudod, hogy "egy hattyú képes eltörni egy felnőtt ember karját?" (Adrian Mole naplójából idéztem. :-)
süti beállítások módosítása